In 2018 slaan Shoptalk Europe en Shoptalk U.S. de handen in elkaar voor het eerste mondiale event over retail- en e-commerce-innovatie. Eerst gaat van 8 tot 11 oktober wel nog Shoptalk Europe door in Kopenhagen.
Eén enkele mondiale retailcommunity
“In 2017 hebben we ons geconcentreerd op het ontwikkelen van een blauwdruk voor de toekomst van retail en e-commerce in Europa en de Verenigde Staten. We bevinden ons nu in de unieke positie om één enkele mondiale community te vormen. Het verheugt ons om deze initiatieven samen te brengen in 2018,” zegt Anil Aggarwal, oprichter en CEO van Shoptalk.
Shoptalk Europe en Shoptalk U.S. worden dan ook volgend jaar gecombineerd tot een echt wereldwijd evenement, dat van 18 tot 21 maart 2018 doorgaat in het Venetian in Las Vegas. De bedoeling van het gecombineerde evenement is om “een allesomvattend mondiaal gesprek op gang te brengen” en om een diverse – en momenteel gefragmenteerde – mondiale community van innovatoren samen te brengen.
Shoptalk Europe op weg om uit te verkopen
Shoptalk Europe, dat van 8 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, is volgens de organisatoren goed op weg om uit te verkopen. De organisatie maakt bekend dat er meer 2.200 aanwezigen worden verwacht, waaronder ruim 350 CEO’s. “We hebben een uitzonderlijk en uniek forum opgericht waar het Europese ecosysteem van retailers en e-commerce op een bekenisvolle manier met elkaar in gesprek kan treden”, aldus Aggarwal.
Op de agenda van Shoptalk Europe staat de evolutie in hoe consumenten in een tijdperk van mondiale digitale transformatie ontdekken, shoppen en kopen, gebracht door meer dan 225 sprekers. Het programma omvat ook belangrijke nieuwe technologie, trends en zakenmodellen die de retail en e-commerce veranderen, uitgelegd in vijftien inzichtelijke tracks en honderd gecureerde sessies. Het definitieve programma van Shoptalk Europe kan je hier raadplegen.
Dit jaar zijn er ook formele netwerprogramma’s voorzien, samen goed voor zo’n 3.000 onsite meetings. Verschillende organisaties zijn alvast de samenwerking aangegaan om Shoptalk Europe te ondersteunen, zoals METRO Accelerator van Techstars, Lafayette Plug and Play, Thuiswinkel.org en Ecommerce Europe.
Registreren voor Shoptalk Europe kan op shoptalkeurope.com. Meer informatie over het mondiale Shoptalk event in maart 2018 vind je op shoptalk.com.