Vernieuwing
Het filiaal van Albert Heijn is dringend toe aan vernieuwing: begin jaren 1990 was het een hypermoderne supermarkt, maar daar is momenteel niets meer van te zien. Oorspronkelijk had de supermarkt een koffiebar en een afdeling voor verse vis, maar de koffiebar werd al snel gesloten en ook de visafdeling werd sindsdien grotendeels teruggeschroefd. Nu zal het interieur echter aangepakt worden en komt er dus een AH to go in de supermarkt.
De twee supermarkten zullen niet fysiek van elkaar gescheiden worden, maar zullen ook niet hetzelfde assortiment verkopen. Producten die in beide afdelingen worden verkocht, zullen wel dezelfde prijzen krijgen. “Ik kan aan de klant natuurlijk niet uitleggen dat een croissantje in het to go-deel duurder is dan een paar meter verderop, bij de broodafdeling. Bovendien snapt ons eigen systeem niet dat er voor een product twee prijzen zijn“, zegt manager Elwin van Mierlo aan het Parool.
Dankzij de twee verschillende concepten in één supermarkt hoopt Ahold twee verschillende klanten te bedienen: toeristen die snel iets komen kopen en buurtbewoners die hun dagelijkse boodschappen doen. Op Schiphol wordt een soortgelijk concept ook al – kennelijk met succes – gebruikt.