Op 1 april heropent winkelketen Bever zijn vernieuwde vestiging in Haarlem. De winkel maakt daarbij gebruik van het premium-concept van de keten, waarbij de voordelen van online en offline winkelen zoveel mogelijk worden gecombineerd.
400 merken
De winkel in Haarlem heeft een oppervlakte van 1.800 vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen, waar meer dan 400 outdoormerken te vinden zijn. Op de winkelvloer werd ook ruimte gemaakt voor speciale shop-in-shops van Fjällräven en het exclusieve, Britse rugzakkenmerk Millican.
Om het online aspect van Bever zoveel mogelijk naar de winkel te brengen, zijn er in het filiaal ook digitale servicepunten te vinden, voorzien van touchscreens. Daar kunnen klanten onder andere meer informatie vinden over de producten in de winkel.
Bovendien hebben ze zo ook toegang tot het volledige assortiment en kunnen producten die niet aanwezig zijn onmiddellijk online besteld worden. Die bestellingen worden gratis aan huis geleverd of kunnen in de winkel afgehaald worden.
Bever werd in 1977 opgericht en maakt ondertussen deel uit van de A.S. Adventure Group. Het beschikt momenteel over 40 filialen in Nederland.