Tentenshow
De winkel in Houten werd uitgebreid met 600 m² winkeloppervlakte, wat het totaal nu op bijna 2.000 m brengt. De collectie werd daarbij uitgebreid, het interieur werd aangepakt en er is ook een betere integratie met het online kanaal van Bever. Zo zijn er sevicebalies met tablets, zodat klanten extra informatie kunnen opzoeken. Het bedrijf noemt de winkel zelf ‘het outdoorcentrum van Nederland’.
Het filiaal beschikt ook over shop-in-shops van verschillende merken en er is een testbaan aangelegd om schoenen uit te proberen. Tot slot beschikt de winkel in Houten over een permanente tentenshow van 4.000 m², waar de volledige tentencollectie staat uitgestald.
De vestiging in Leiden verhuisde dan weer naar een nieuwe locatie aan de Breestraat, waardoor de winkeloppervlakte aanzienlijk vergroot werd. Ook daar werd het nieuwe interieur ingevoerd.
Bever werd 38 jaar geleden opgericht en maakt sinds 2007 deel uit van de A.S. Adventure Group. De keten heeft veertig vestigingen en een eigen webshop.