Winkelketen Blokker heeft een opvallende strategiewijziging doorgevoerd: vanwege de tegenvallende resultaten heeft het immers besloten om terug te grijpen naar producten die in het verleden goed verkochten.
Onenigheid
Nog geen jaar geleden ging Blokker van start met een fikse modernisering van al zijn winkels. Daarbij werd het interieur aangepakt, kwam er meer aandacht voor het online aspect en ging ook een deel van het assortiment op de schop. Op die laatste wijziging wordt nu gedeeltelijk teruggekomen, want producten als groene zeep, sudderplaatjes en de pluizentondeuse maken hun comeback in de winkelrekken. Blokker hoopt zo het tij te kunnen keren en opnieuw meer volk naar de winkels te lokken.
Volgens bronnen hebben de nieuwe plannen echter geleid tot flink wat onenigheid bij de directie van de winkelketen. Vooral Robert Bohemen, die verantwoordelijk is voor de vernieuwing van de winkels en de internetstrategie, zou niet te spreken zijn over het idee. Volgens hem is het immers veel te vroeg om al conclusies te trekken over de resultaten van de nieuwe strategie.
Daarnaast zou hij ook wijzen op de logistieke problemen binnen het bedrijf, waardoor producten regelmatig niet meer te verkrijgen zijn in de winkels. Een woordvoerder van Blokker ontkent ondertussen wel dat er sprake is van onenigheid binnen de directie.