Bol.com is er nu ook in Brussel en Wallonië met een Franstalige website. Tot nu toe was er enkel een Franstalige app. Op de marktplaats verkopen ook lokale handelaars.
Nog vooral website
De stap naar Franstalig België is een “logische, volgende stap” voor bol.com, die ook al een hele tijd in de maak is. Al begin 2020 startte het e-commerceplatform zijn Waalse offensief: de dochter van Ahold Delhaize ging op zoek naar lokale verkooppartners en lanceerde eind augustus een Franstalige app als ‘soft launch’. Nu schakelt bol.com een versnelling hoger: de website geeft Walen en Franstalige Brusselaars volledige toegang tot het aanbod in hun eigen taal.
“Inmiddels kent één op de drie Franstalige Belgen ons en is de app al ruim 200.000 keer gedownload. Toch zien we dat momenteel nog zo’n 50 procent van onze Franstalige klanten vooral naar de Nederlandstalige website surft. Daarom hebben we besloten om een tandje bij te steken voor de lancering van de volledig Franstalige website”, legt marketingdirecteur Boukje Taphoorn uit.
De online marktplaats zoekt ondertussen nog steeds meer lokale Waalse en Brusselse handelaars en merken. Vandaag zijn externe verkooppartners al goed 60% van de verkoop op het platform. Het aantal verkopers is sinds 2019 meer dan verdubbeld, van 20.000 partners tot 47.000 – mede met dank aan de coronapandemie. Op de Franstalige markt is er voor consumenten de keuze tussen thuislevering of afhaling in Delhaize-supermarkten, maar bol.com wil op termijn nog meer fysieke afhaalpunten.