Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.
Voordeel, gemak en ontzorging
Bespaar Continu is er voor “de producten die niet per se heel leuk zijn om te shoppen, wel vervelend als je die dingen niet in huis hebt,” zegt marketingverantwoordelijke FMCG Gertjan Kleinhout over het programma aan Twinkle. Sinds deze week is de dienst ook beschikbaar op de responsieve site van bol.com, voorheen was die er alleen in de app.
De doelgroep van Bespaar Continu bestaat uit jonge gezinnen, die het wil aantrekken met de belofte van voordeel, gemak en ontzorging. Sinds oktober 2017 liep de herhaalservice proef op de mobiele app, maar gezien het succes – er kwamen al tienduizenden aanmeldingen binnen – rolt bol.com het nu ook uit naar de site. “Nu de dienst ook op de website beschikbaar is, verwachten we een sterke groei”, gelooft Kleinhout. “Al met al denk ik dat het klantbereik van Bespaar Continu de komende tijd zal vervijfvoudigen. Daarmee zal de groei van het gebruik significant zijn.”
Grootse reclamecampagne
Bol.com wil nu ook groots inzetten op marketing en CRM voor de nieuwe dienst. Dat gebeurt via nieuwsbrieven, bannering en ‘programmatic advertising’, maar volgende week start het ook met een integrale reclamecampagne met onder meer spotjes op de radio en online advertenties. Het idee achter de dienst is dat gebruikers de keuze krijgen uit duizenden items van merkfabrikanten, die met de regelmaat die ze zelf willen bezorgd wordt. Bij bestellingen vanaf vijf producten geldt een combinatiekorting van 10%, bovenop een laagsteprijsgarantie.
Al een “goeie handvol fabrikanten” is mee in het project ingestapt. Zij zijn volgens Kleinhout zeer geïnteresseerd om te leren en inzicht te krijgen in online aanschafgedrag: “Kiezen consumenten voor een grote verpakking van iets per kwartaal, of eerder voor een kleinere verpakking per maand? Dat soort dingen.”