Optimale service
Bruna wil dat klanten op alle platformen volledig op de boekenwinkel kunnen rekenen. Om die wens tot vervulling te brengen, moeten Bruna heel wat zaken optimaliseren: nog dit jaar komt er een nieuw systeem dat de commerciële, logistieke, administratieve en financiële bedrijfsprocessen automatisch moet afhandelen. Ook wordt de totale hardware van de kassasystemen vervangen begin volgend jaar, waarbij ook de software zal worden vernieuwd.
Binnen de nieuwe strategie wordt de invulling van de multichannelstrategie volgens algemeen directeur Peter Brouwerbepalend voor het succes: “De tijd dat een winkel het goed deed als je die tussen 9 en 18 uur open deed is echt voorbij. Als merk moet je zorgen dat de klant je voortdurend op zijn netvlies heeft. Voor een inspirerende 24/7 ervaring zijn de fysieke winkels cruciaal. Daarnaast moet deze ervaring worden aangevuld met een digitale omgeving die perfect aansluit bij en ook toepasbaar is in de winkel”.
Bij Bruna geloven ze ook dat een degelijke visie op langere termijn hen zal helpen op de korte termijn. “Je moet een stip aan de horizon zetten, en daar naar toe gaan. De koers niet laten bepalen door de waan van de dag. Deze tijd vraagt dat je kunt schakelen op korte en op lange termijn en dat kunnen wij,” licht Peter Brouwer toe.