Specifieke categorieën
Momenteel is het platform vooral op zoek naar retailers in bepaalde categorieën, waaronder kinderverzorging, gezondheidszorg, schoenen, tassen en kleding. In de toekomst moet dat verder uitgebreid worden naar retailers die producten uit andere segmenten aanbieden.
Het grootste obstakel voor middelgrote bedrijven om te investeren in een online dienst in China, zijn de voorwaarden die daaraan verbonden zijn. Zo zijn buitenlandse retailers verplicht om een online klantendienst in het Chinees aan te bieden en moeten ze het mogelijk maken om producten binnen China te retourneren.
Ook moeten ze een waarborg van 25.000 dollar (18.500 euro) betalen aan Tmall en een jaarlijks bedrag dat kan variëren van 5000 dollar (3.700 euro) tot 10.000 dollar (7.400 euro). Voor grote internationale retailers, zoals Nike en Lamborghini die al met Tmall werken, zijn dat veel kleinere problemen.
Toch zullen veel partijen uiteindelijk zwichten voor Tmall en Alibaba. De groep domineert te Chinese markt, die volgens een onderzoek van Bain & Company dit jaar nog de grootste e-commercemarkt ter wereld zal worden. Om mee te zijn in China, is het dus bijna een noodzaak geworden om samen te werken met Alibaba, onder andere door aanwezig te zijn op Tmall.