Liefst 40% van de Amerikaanse consumenten heeft in 2023 bij Shein of Temu gewinkeld, net als ruim een kwart van de Britten. Maar wie loopt het meeste risico? En hoe kunnen retailers deze nieuwe stoorzenders afweren?
Derde online generatie
Wereldwijd wordt online geconfronteerd met een nieuwe golf van snelgroeiende, ontwrichtende concurrenten. Barclays noemt ze de derde generatie van e-commerce, ofwel de nieuwe disruptors. Nadat Zalando, Amazon en consoorten het retaillandschap overhoop haalden, worden zij nu zelf fundamenteel uitgedaagd.
Wat maakt de concurrentiedreiging van spelers Shein, Temu, TikTok Shop en Vinted zo groot? Ze hebben (bijzonder) diepe zakken, schalen ongezien snel en innoveren op het gebied van klantpropositie. En dat doen ze heus niet alleen door miljarden aan reclame uit te geven…
Wie zijn nu precies die nieuwe disruptors? Hoeveel tractie hebben ze echt en wie loopt het meeste gevaar? Op welke manier kunnen retailers zich wapenen? Je leert het in deze nieuwe interactieve e-cursus in de RetailDetail Connect&Learn-app en -onlinetool.