Webwinkelspecialist Coolblue heeft de zoekfunctie van zijn 67 webwinkels vernieuwd. Vanaf nu zoekt de machine niet langer alleen in de specifieke online shop waar de klant zich bevindt, maar over het complete productaanbod uit alle internetwinkels van het bedrijf.
De nieuwe functionaliteit past in de strategie van Coolblue om zich meer
als merk boven zijn shops te positioneren. ‘We geloven in
productspecialisme’, zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van
Coolblue. ‘Kom je voor een digitale camera naar Digicamshop.nl, dan
leiden we je niet af met laptops of navigatiesystemen. Totdat je er zelf
naar zoekt. Dan geldt onze strategie: je komt voor de specialist, je
blijft voor Coolblue.’
De zoekmachine op de Coolblue-shops wordt meer dan 15.000 keer per dag
gebruikt. De onderneming verwacht daarom dat de aanpassing een grote
invloed heeft op de manier waarop klanten over hun webshops navigeren.
Zwart: ‘Uit ons doorlopende klantonderzoek blijkt bovendien dat
dit één van de meest gevraagde functionaliteiten is van onze klanten.’