Decathlon tekende vorig jaar een robuuste groei op: de omzet steeg flink, meer nog online dan in de 1747 winkels van de sportwinkelketen.
Reizen en e-commerce
De wereldwijde sportmarkt was vorig jaar heel dynamisch, blikt Decathlon tevreden terug. Het corona-effect speelde duidelijk nog: mensen gingen op zoek naar nieuwe hobby’s en beweging, waardoor de omzet van de Franse sportketen met 21% omhoog ging. De netto-omzet klokte zo af op 13,8 miljard euro.
Online steeg de verkoop zelfs met 30%, na al sterke onlinegroei tijdens de lockdowns in 2020. E-commerce is bij de keten al goed voor 21% van de totale omzet, wat neerkomt op zowat drie miljard euro. Vorig jaar lanceerde de keten ook Decathlon Travel, een nieuw reisplatform waar inmiddels dertig sportieve reisbestemmingen worden aangeboden. Op dit alles boekte de retailer een nettowinst van 913 miljoen euro.
Decathlon is vandaag actief in zeventig landen en telt 105.000 medewerkers. Eigen winkels heeft de sportieve formule in zestig landen, maar daar komen nog drie productielanden en zeven landen via franchise bij.