In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).
Groei consumentenelektronica
Zowel in de food- als de non-foodsector was er sprake van groei, berekende het CBS. In de non-food groeide de omzet met 4%, terwijl het volume er met bijna 5% op vooruit ging. Het is ondertussen al de zevende maand op rij dat de sector groeit. Voor het eerst sinds februari gingen ook de winkels in consumentenelektronica er op vooruit. In de modesector was er dan weer sprake van een daling.
Bij food was er sprake van een omzetstijging van 3%, al ging het volume er maar 1% op vooruit. De supermarkten groeiden met 4%, terwijl de speciaalzaken het moesten stellen met een vooruitgang van net iets meer dan 1%. Die sterke groei bij de supermarkten was wel te danken aan hogere prijzen, want het volume ging er maar met 1% op vooruit. Bij speciaalzaken was dat 1,5%.