De Dolle Dagen van Blokker zijn geen groot succes geworden. Bij de noodlijdende keten hoopten ze op een soortgelijke stormloop als bij de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf, maar daar kwam weinig van terecht.
Wel tevreden bij Blokker
Toch zijn ze bij Blokker niet helemaal ontevreden met het resultaat van de eerste Dolle Dagen. “Hadden wij het drukker willen zien en meer omzet willen draaien? Ja, maar we kregen wel veel nieuwe klanten”, zegt een woordvoerder van Blokker Holding aan De Telegraaf. “We zijn tevreden. Het was tenslotte de eerste keer.”
De Dolle Dagen waren een idee van Robert Bohemen, sinds 2015 marketingdirecteur bij Blokker en eerder ook aan de slag bij De Bijenkorf. Hij hoopte met het idee het gat in te vullen dat de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf en het Prijzencircus van V&D hebben achtergelaten. Daarvoor werden er heel wat producten speciaal ingekocht en tegen scherpe prijzen aangeboden.
“De eerste Dolle Dagen staan voor bijzonder assortiment, speciaal ingekocht. En we introduceren maar liefst 24 nieuwe merken. Vernieuwing staat bij Dolle Dagen voorop”, was Bohemen voor de start nog hoopvol. Die vernieuwing is dus echter niet zo succesvol gebleken.