Colruyt Group trekt de stekker uit het tweedehandsplatform van Dreambaby. Toch blijft de retailgroep de sleutel tot de fors groeiende tweedehandsmarkt zoeken.
Klantvriendelijker alternatief gezocht
Dreambaby zet zijn tweedehandsdienst (tijdelijk) stop, bevestigt Colruyt Group aan HLN. De service was nochtans pas in april opnieuw gelanceerd, na verschillende eerdere pogingen. Sinds april konden klanten tweedehandse baby- en kinderartikelen binnenbrengen in winkels van Dreambaby en Dreamland, ook items die ze niet bij de retailer zelf hadden gekocht. De artikelen werden daarna online te koop aangeboden tegen prijzen die de verkoper zelf koos.
Alleen kunnen klanten vandaag al geen nieuwe spullen meer aanbieden en stopt ook de verkoop op 9 oktober. “Uit klantenfeedback was gebleken dat de manier van werken niet voldeed aan de noden van onze klanten. Daarom stoppen we met de huidige manier van werken en gaan we onderzoeken of we een klantvriendelijker alternatief kunnen opzetten dat meer toegevoegde waarde biedt aan onze klanten én we makkelijker kunnen opschalen naar onze andere winkels”, aldus een woordvoerder.
In 2018 lanceerde Colruyt al Newstory, een ander online tweedehandsplatform, maar ook dat verdween ondertussen. De groep blijft nochtans heilig geloven in tweedehands en wil er in blijven investeren. “We nemen nu de tijd om een nog betere service uit te denken”, klinkt het.