De eerste winkels van Fresh!, de versmarkt van het toekomstige Mall of the Netherlands, zijn open. Wat nu nog winkelcentrum Leidsenhage is, zet zo een eerste stap in zijn transformatie, zij het met vertraging.
Deel van versmarkt Fresh! van start
In Leidschendam-Voorburg heeft winkelcentrum Leidsenhage een eerste stap gezet in de transformatie naar Mall of the Netherlands. Wat in 2020 het grootste winkelcentrum van Nederland moet worden, start nu bescheiden met de eerste winkelopeningen in versmarkt Fresh!. De foodconcepten die er de deuren al hebben geopend, zijn Itoshii, Nootzaak van Genieten, Henk Kraan Visspecialiteiten, Victor Russo’s Osteria, Salad Box, Vitamin Boost en Wah Nam Hong. Enkele winkels die eerder al aanwezig waren in het winkelcentrum en voortaan een plekje hebben op de versmarkt zijn ook al verhuisd.
Andere winkels zullen “de komende tijd” in Fresh! hun deuren openen, aldus ontwikkelaar Unibail-Rodamco-Westfield. Bij Fresh! zijn uitsluitend winkels met versproducten gericht op dagelijkse boodschappen te vinden. De opening heeft wel vertraging opgelopen: de versmarkt zou oorspronkelijk al vijf maanden eerder de deuren openen.
Mall of the Netherlands opent in 2020
Het vernieuwde winkelcentrum waar Fresh! deel van uitmaakt, zal zelf ook al een jaar later opengaan dan voorzien: de uitbreiding en transformatie van winkelcentrum Leidsenhage tot Mall of the Netherlands zou eerst in 2019 afgerond zijn, maar is ondertussen uitgesteld tot 2020.
Mall of the Netherlands wordt een volledig overdekt winkelcentrum, met naast versmarkt Fresh! nog een bioscoop met tien zalen en een Designer Gallery voor premium-merken. Voor de vernieuwing trekt Unibail-Rodamco-Westfield een investering van 500 miljoen euro uit.