RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Alibaba
  • Onderwerpen E-commercePublireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Even voorstellen: Aidge, Alibaba International’s meertalige AI-toolkits voor wereldwijde groei van het MKB

icon
Algemeen12 december, 2023

(Publireportage) Internationale verkoop biedt het MKB tal van voordelen, zoals toegang tot nieuwe klanten en inkomstenstromen en het stimuleren van productinnovatie. Veel mkb-bedrijven vinden het echter een lastige klus vanwege de hindernissen die ze ervaren. 

De eerste drempels zijn vaak taal- en cultuurbarrières. Een bedrijf kan in eigen land een populair productportfolio en een sterk marktaandeel hebben, maar het weet vaak niet of het product goed zal worden ontvangen op een nieuwe markt.

Daarnaast is uitbreiden naar nieuwe markten duur: marketing en klantenwerving zijn prijziger geworden door online concurrentie. Het MKB beschikt hiervoor vaak niet over de nieuwste technologie en financiële middelen.

Beschikbaarheid van personeel is een andere uitdaging. Het MKB dient verschillende functies in zijn bedrijf te hebben om internationaal te kunnen opschalen, compliance-regels te kunnen naleven en klantenservice te bieden. 

Gelukkig zijn er hulpmiddelen die de wereldwijde handel vlotter laten verlopen: kunstmatige intelligentie (AI) maakt een omslag in het handelsproces mogelijk.

Alibaba International Digital Commerce Group (Alibaba International) heeft onlangs Aidge gelanceerd. Dit is een AI-suite met application programming interfaces (API’s) die het MKB hulp biedt bij het stroomlijnen van mondiale activiteiten. Aidge maakt gebruik van meer dan 20 jaar ervaring en expertise van Alibaba op het gebied van wereldwijde handel: het bedrijf is actief in meer dan 190 landen en bedient jaarlijks meer dan 305 miljoen gebruikers. Aidge maakt gebruik van eigen taal- en computervisiemodellen om bedrijfsprestaties te verbeteren en kosten te verlagen.

Aidge pakt veel uitdagingen aan waarmee het MKB in Europa en daarbuiten wordt geconfronteerd. Zo biedt het uitgebreide content- en ontwerpondersteuning, waaronder het genereren van meertalige content en het aanpassen van afbeeldingen/video’s en live klantenserviceondersteuning.

Een Large Language Model (LLM) is heel efficiënt als het gaat om het begrijpen van meervoudige opdrachten en kan veel analytische taken direct uitvoeren. Wanneer een LLM wordt toegepast op vertalingen van content, is het niet alleen goed in vertalen, maar zorgt het er ook voor dat de gegenereerde content authentiek is en is afgestemd op verschillende markten. Op deze manier kunnen kleine en middelgrote bedrijven content produceren in hun eigen taal en deze automatisch aanpassen voor internationale markten, waardoor de operationele kosten dalen.

Het aanpassen van teksten op afbeeldingen: Aidge vertaalt beeldtekst vakkundig in meerdere talen zodat consumenten overal ter wereld het kunnen lezen.

Het aanpassen van video’s: Aidge begrijpt moeiteloos de belangrijkste functies van een product en zorgt voor gesynchroniseerde audio- en ondertitelvertalingen.

Daarnaast ondersteunt Aidge marketing door middel van geautomatiseerde SEO-optimalisatie en het genereren van creatieve content. Mkb-bedrijven kunnen het analyseren van doelgroepen combineren met contentgeneratietools om effectieve en creatieve marketingboodschappen en advertenties te maken. Zo kunnen de mkb-bedrijven efficiënt aan marketing doen en hogere conversieratio’s tegen lagere kosten realiseren.

Aidge selecteert efficiënt verkoopargumenten die aansluiten bij productkenmerken, lokale markttrends en gebruikersvoorkeuren.

Aidge biedt ook meertalige klantenservicetools om een hoge klanttevredenheid en efficiëntie te garanderen.

Live chat: Aidge vergemakkelijkt wereldwijde interactie met klanten en geeft feedback in verschillende talen.

Alibaba heeft Aidge getest. Aidge heeft bewezen de conversie van bestellingen, de tevredenheid van consumenten en de tijdsefficiëntie voor het MKB aanzienlijk te verbeteren. Sinds november 2023 stelt Aidge zijn platform open voor een bredere basis van mkb-bedrijven door middel van trials met SaaS-partners en onafhankelijke softwareleveranciers (ISV’s) om gebruikerservaringen te genereren.

Doe mee aan Aidge’s pilot op www.aidc-ai.com en zet de e-commerceprestaties van mkb-bedrijven op voorsprong.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Amazon vervoert pakjes per hogesnelheidstrein

    Amazon gaat pakjes vervoeren met de hogesnelheidstrein tussen Lyon en Parijs. Dat resulteert in tijdwinst en een kleinere CO2-voetafdruk, zegt de retailer.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Voormalig HEMA-topman Tjeerd Jegen gaat Britse discounter B&M leiden

    De Britse non-food discounter B&M heeft Tjeerd Jegen benoemd tot CEO. De Nederlander was voorheen onder meer topman bij HEMA en Takko Fashion.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Action nadert de kaap van 3000 winkels

    Action heeft opnieuw een sterk kwartaal achter de rug en verwacht in het tweede kwartaal de mijlpaal van 3000 winkels te bereiken. Vorige maand ging de discounter onder grote belangstelling van start in Zwitserland.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN