Profiteren van de mode
Eyes + More is zeven jaar geleden opgericht door het ondernemersduo Ad Mathijssen en Eric Ezendam. Enkele jaren later kocht investeringsmaatschappij Vendis Capital zich voor twaalf miljoen euro in, waardoor het bedrijf een nieuwe groeispurt kon maken. Oprichter Mathijssen denkt dat het duidelijke prijsbeleid van de keten de belangrijkste factor is in het succes: Eyes + More heeft geen onverwachte kosten achteraf. Daarnaast speelt de groeiende rol van brillen als mode-item een rol bij de groei.
Ter gelegenheid van de opening van de honderdste winkel heeft Eyes + More een speciale actie, waarbij klanten hun derde bril met honderd procent korting krijgen. Het bedrijf concurreert in Nederland onder meer met bedrijven als Hans Anders en Pearle. Ook de van oorsprong buitenlandse ketens Specsavers en Fielmann zijn bezig met een opmars. Daarnaast telt de markt nog talloze zelfstandige ondernemers onder eigen naam of met een kleinere keten. Eyes + More profileert zich als een ‘value for money‘-concept volgens het model van modeketens als H&M.