Omzet +72 procent
Momenteel heeft Flying Tiger tien winkels in Nederland, dubbel zo veel als begin vorig jaar. Dankzij die vijf nieuwe winkels steeg de Nederlandse omzet vorig jaar met 72 procent. De keten wil het aantal filialen graag verviervoudigen de komende jaren, maar vindt het moeilijk om de juiste locaties te vinden.
Flying Tiger is vooral bekend vanwege een steeds wisselend assortiment tegen lage prijzen. Al wil Annemieke Degens Dil, die de helft van de Nederlandse joint venture van Flying Tiger in handen heeft, niet zeggen dat ze een discounter zijn: “We zijn helemaal niet bezig met prijs en hebben nooit een aanbieding“, zegt ze aan het Financieele Dagblad.
Het complete assortiment dat in de winkels wordt verkocht, komt uit Denemarken. De helft van het gamma wordt ontworpen door Flying Tiger zelf en elke maand komen er driehonderd tot vierhonderd nieuwe producten.
De keten is momenteel aanwezig in 21 landen met 320 winkels en heeft een wereldwijde omzet van 228 miljoen euro. Wereldwijd openen er elke week drie winkels.