China spreekt al eeuwenlang tot de verbeelding en vandaag des te meer tot die van retailers. RetailDetail neemt je mee op een wervelende ontdekkingsreis door China: van impressionante ‘mega malls’ over lokale trendsetters tot het kloppend hart van Alibaba.
Wat kan je leren van China?
Alibaba legt Amazon het vuur aan de schenen, Tencent groeit en innoveert sneller dan Facebook, ’s werelds grootste supermarktgroepen vechten allemaal om een plek onder de Chinese zon… Wie zet in China de toon en hoe ga je er als Westers bedrijf mee om? Wat kan je leren van de Chinese markt?
Met 1,3 miljard inwoners is China niet alleen het meest bevolkte land ter wereld, het wordt ook de grootste digitale markt. Traditie en hypermoderne technologie vinden er elkaar in een groeimarkt om u tegen te zeggen: retailomzetten groeien er aan een maandelijks tempo van om en bij de 10%. Geen wonder dus dat steeds meer bedrijven de weg naar China vinden, terwijl Chinese innovators hun zinnen op de Europese markt zetten.
Van Alibaba langs Starbucks tot Tencent
Van 14 tot 19 oktober 2018 organiseert RetailDetail de RetailHunt China: vijf dagen vol inspiratie, bewustwording en ontdekking. Met retailexpert Jorg Snoeck als gids en de ondersteuning van Alibaba en Walmart Asia zelf, ontdek je met een selecte groep medetopmanagers metropolen Sjanghai, Hangzhou en Shenzhen.
Bezoek Alibaba’s hoogst innovatieve “supermarkt van de toekomst” Hema, de grootste Starbucks ter wereld, een mega-winkelcentrum met Olympische schaatspiste en tal van inspirerende lokale en internationale retailconcepten. Bij Tencent, de leidende internetspeler van China, en in de ESSCA Business School in Sjanghai leer je ook alles over de Chinese innovatiestrategie en -drang, terwijl Alibaba een exclusieve inkijk geeft in zijn hypermoderne hoofdkantoren in Hangzhou.
Inschrijven kan via info@retaildetail.be. Wees er snel bij, want de plaatsen zijn beperkt!