Grandvision, het moederbedrijf van optiekketens Pearle en Eyewish, neemt de Nederlandse pure player Charlie Temple over, om een sterkere positie uit te bouwen in het groeiende online brillensegment.
“Logische toevoeging”
Charlie Temple is een 100% online opticien die opereert vanuit Delft, waar zowel de monturen worden ontworpen als de lenzen geslepen. Ondernemer Leon Planken richtte het bedrijf op in 2016 nadat hij had gemerkt dat brillen niet alleen erg duur zijn maar vaak ook lange levertijden hebben. Charlie Temple levert een dag na bestelling tegen een lage prijs.
De online retailer blijft als apart merk bestaan binnen de groep en Leon Planken blijft aan het roer staan. Volgens Grandvision zal het merk kunnen profiteren van kostenvoordelen binnen het concern, dat nu sterker wordt in de online markt. “Charlie Temple is een logische en passende toevoeging aan ons huidige portfolio in de Benelux en zal als platform van internationale expansie dienen in het pureplay online brillen segment. Charlie Temple past perfect in onze commerciële strategie om hoge kwaliteit brillen te bieden tegen betaalbare prijzen,” aldus CEO Stephan Borchert in een persbericht. Financiële details werden niet bekend gemaakt.