In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.
Drempel van 20 euro weg
Er zit geen minimumbedrag meer op gratis verzending voor Select-leden van Bol.com: ze kunnen het volledige aanbod – goed voor 16 miljoen verschillende artikelen – voortaan zonder verzendkosten laten leveren in België en Nederland. Tot nu toe was dit al het geval de duizend meest bestelde artikelen onder de 20 euro, maar nu breidt de e-tailer de dienst uit.
Het jaartarief blijft niettemin onveranderd, omdat Bol.com meent dat met het wegvallen van verzendkosten ook de drempel om onder de 20 euro online te bestellen, wordt weggenomen. Zo verwacht het e-commerceplatform dus online winkelen nog verder te stimuleren, ook voor kleinere items en dagelijkse boodschappen.
Investering in de toekomst
Belgen betalen 6,99 euro voor een jaar lidmaatschap, Nederlanders 9,99 euro – omdat er in Nederland meer bezorgopties zijn, zoals zondagslevering, klinkt het. Al die ‘extra’ bezorgopties worden trouwens eveneens gratis voor leden: voor de ruim 350.000 artikelen met een Select-label hoeven Select-gebruikers niks meer bij te betalen voor ZondagBezorging of Vandaag Bezorgd (voorlopig enkel in Nederland), noch voor Avondbezorging en Vandaag Ophalen in België.
Bol.com legt zelf geld toe op de nieuwe dienst, beweert algemeen directeur Huub Vermeulen. Allemaal voor het hogere doel: “Bij Bol.com willen we retail blijven transformeren. De lage prijs van 6,99 euro voor verzending het hele jaar door kunnen we bieden door een eigen financiële investering. Hierdoor laten we e-commerce nog verder groeien. En dat zien we nu al terug; het gemiddeld aantal bestellingen bij Select-klanten neemt toe en zij kiezen tot zes keer vaker voor onze extra bezorgopties.”