E-mailmarketing essentieel voor webshops
Het inzetten van e-mailmarketing is voor iedere organisatie belangrijk, daar zijn ze bij Mailplus van overtuigd. Voor webshops echter, is e-mailmarketing zelfs misschien wel essentieel. Het kan echt het verschil maken en succesbepalend zijn.
Zo haalt Mailplus het voorbeeld van Koopjedeal aan: die webshop realiseerde recent een derde van zijn omzet via e-mailmarketing. Dit succes bevestigt de noodzaak om een goede e-mailnieuwsbrief uit te sturen.
“Nog veel winst te behalen”
“Als we kijken naar wat de e-commercebranche op dit moment verstuurt, is er nog veel winst te behalen. Sommige verbeteringen kosten wat meer moeite, maar andere zijn echte ‘quick wins’. Het is zo gebeurd en levert direct meer op”, klinkt het bij MailPlus.
In hun nieuwste whitepaper bespreken ze dan ook 10 tips voor de optimalisatie van de webshopnieuwsbrief, met onder meer tips voor:
- De onderwerpregel
- Responsieve (mobiele) e-mails
- Profielverrijking
- Segmenteren
- Gmail-ontvangers
MailPlus is een professionele e-mailmarketingapplicatie uit Nederland. De software wordt in eigen beheer onder het motto “one size fits none” ontwikkeld. Zo heeft MailPlus specifieke oplossingen voor webwinkeliers, marketeers en franchiseformules. MailPlus bestaat dit jaar 10 jaar en wordt inmiddels door meer dan 5.000 gebruikers ingezet als e-mailmarketingoplossing.