Optiekketen Hans Anders gaat zijn winkel- en webactiviteiten verder integreren. De eind januari geopende nieuwe webwinkel van het bedrijf moet het gemak van online winkelen combineren met de persoonlijke service van de winkels.
Dat meldt Twinkle Magazine. In de webshop is het niet alleen mogelijk om lenzen, (zonne)brillen, vloeitstoffen en brillenkokers te kopen, maar kunnen klanten ook de resultaten van de oogmetingen bekijken. Daarnaast is er ook een digitale paskamer, waar klanten verschillende modellen kunnen passen. De foto’s kunnen via social media worden gedeeld om vrienden hun oordeel te laten geven.
Bestellingen kunnen worden opgestuurd of afgehaald in een van de winkels. ‘Op 24 januari is de site live gegaan’, vertelt Sigrid Musters,
marketeer bij de opticien. ‘We hebben dit momenteel nog niet groot naar
buiten gebracht. Volgende week starten we met een grootschalige campagne
om de webshop onder de aandacht te brengen bij de consument. Een tipje van de sluier? Het is erg interactief.’