“Proeftuin”
“Dit is een natuurlijke en logische stap in de ontwikkeling die Hans Anders als kwaliteitsmerk doormaakt. Zo is onze communicatie sterk veranderd en hebben onze winkels de afgelopen jaren meer en meer een kwaliteitsuitstraling gekregen”, zegt Angeli Engels, verkoopdirecteur van Hans Anders. “De winkel in Muiden is echt het uithangbord voor Hans Anders nieuwe stijl. Bovendien is het onze proeftuin waarin we noviteiten testen op relevantie en klantvriendelijkheid.”
Hans Anders maakt in het filiaal veelvuldig gebruik van touchscreens en digitale spiegels, om klanten snel veel informatie te kunnen geven. Het is ook mogelijk om afbeeldingen door te sturen via sociale media, terwijl de klant een nieuw montuur past. Via een ander scherm kunnen er ook direct contactlenzen besteld worden op de webshop.
“Uit onderzoek weten we dat veel Nederlanders zich vaak even moeten oriënteren in een optiekwinkel. Ze zien bij binnenkomst tussen de monturen het bos niet meer. […] Daarom maken we de inrichting, de route en bewegwijzering in deze winkel zo duidelijk mogelijk, onder andere door gebruik te maken van interactieve schermen waarmee klanten gemakkelijk en snel informatie vinden.”