De Nederlandse warenhuisketen Hema blijft internationaal aan de weg timmeren. Het bedrijf opent op 31 augustus de zevende winkel in Frankrijk. Deze komt in het winkelcentrum Evry2 in Parijs. Daarmee is het de vijfde vestiging in de Franse hoofdstad. Later dit jaar volgt ook nog een vestiging op station Gare du Nord.
Aparte formule
Met de nieuwe openingen geeft Hema invulling aan de ambitie om internationaal verder te groeien. De formule beschikt al over een breed winkelnet in Nederland en België en heeft voor nieuwe markten een aparte formule ontwikkeld. Deze is vooral gericht op non-food, waar Hema op de thuismarkt ook succesvol is met levensmiddelen.
Volgens ceo Ronald van Zetten lopen de Franse winkels goed: “In onze thuismarkt Nederland en België zijn
we wel wat verwend. Mensen kennen onze producten en onze winkels. In Frankrijk staan we met de opening van deze zevende winkel nog steeds aan
het begin. De zes andere vestigingen doen het gelukkig goed. De reacties van
onze Franse klanten zijn heel positief.”
Van levensbelang
Internationale groei is voor de toekomst van Hema van levensbelang. De keten is inmiddels alweer enkele jaren voor de tweede keer eigendom van een private equity-investeerder. Eigenaar Lion Capital was eerder dit jaar op zoek naar een koper, maar kon geen partij vinden die de benodigde overnamesom wilde betalen. Vooral twijfels over toekomstige groei zouden potentiële kopers hebben afgeschrokken om de hoofdprijs te betalen voor Hema.