Populaire Madrileense shoplocatie
Hema heeft de ambitie om de komende jaren verder uit te breiden binnen Europa en dit filiaal is daarbij volgens CEO Ronald van Zetten “een mooie stap vooruit”. Bovendien liet de Nederlandse warenhuisketen zich al ontvallen eveneens op zoek te zijn naar een pand in het Spaanse Barcelona.
Over de winkel in Madrid zegt Ronald van Zetten alvast “ontzettend trots” te zijn om “op deze mooie locatie een winkel te mogen openen”. Calle Fuencarral is immers een populaire winkelstraat in de Spaanse hoofdstad.
Indeling volgens huiskamers
Om Spaanse klanten kennis te laten maken met de Hema-formule, heeft de keten geopteerd voor een intuïtieve winkelindeling. “We hebben gewerkt aan een winkel waar iedereen snel de weg weet te vinden, ook als je bij binnenkomst nog geen idee hebt wat voor producten Hema aanbiedt.”
“De winkel is net zo verdeeld als een gemiddeld woonhuis. In al deze kamers vind je producten die je in je huis ook in die ruimte zou gebruiken.” Zo zijn er in de hoek die de kinderkamer voorstelt pyjama’s en T-shirts te vinden, maar ook knuffelbeesten en snoepjes. In de keuken staan naast pannen dan weer onder meer olijfolie en kruiden.
Hema telt vandaag bijna 700 winkels in zes landen, meer bepaald in thuisland Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en nu dus ook Spanje.