Hema zoekt een nieuwe logistieke partner die gespecialiseerd is in het bedienen van webwinkels. De webactiviteiten van het bedrijf groeien snel en Hema vindt bij bestaande pakketbezorgers niet wat het wil.
Dat zegt logistiek directeur Alex Jonker van Hema tegen Nieuwsblad Transport. Volgens hem is het bedienen van webwinkels voor de huidige bezorgers allemaal bijzaak, wat de service moeilijk maakt. ‘Wij zouden graag zien dat de mensen tot ‘s avonds acht tot tien uur hun bestellingen bij ons kunnen plaatsen en dat wij het nog de volgende dag kunnen uitleveren. Nu kan dat alleen maar bij orders die voor twaalf uur ‘s middag zijn geplaatst.’
UPS kan deze dienst wel leveren, maar vraagt een prijs die veel te hoog is voor klanten. Hema kan het ook niet zelf. De onderneming kijkt met een schuine blik naar de bezorgdienst van Albert Heijn. ‘Zij hebben er wel een business van gemaakt. Wij zouden dan ook een partij verwelkomen die het op die manier zou willen aanpakken. Daarbij moet er een scherpe afweging zijn tussen kosten en dienstverlening. De uitnodiging ligt er’, aldus Jonker.’