RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven PayPal
  • Onderwerpen E-commercePublireportage
  • Geografie Europa
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe je business laten groeien met digitale betalingen

icon
Algemeen12 november, 2024

(Publireportage) 80% van de retailers vindt een vlot betalingssysteem van groot belang voor hun groeistrategie. Klanten verwachten met hun lokale betaalmethodes te kunnen afrekenen en tegelijkertijd moeten retailers zich beter wapenen tegen fraude. Hoe kan een retailer dit het beste aanpakken? PayPal geeft vier tips.

1) Ken je kassa, ken je klant

In de huidige snel veranderende retailomgeving zijn digitale betalingen een essentieel onderdeel geworden van groei en operationele efficiëntie, of dat nu in e-commerce of de fysieke winkel is. Digitale betalingen vereenvoudigen de zaak niet alleen voor de retailer, maar ook voor de klant – die soepel en efficiënt wil kunnen afrekenen.

Uit een recent onderzoek van PayPal onder retailers in vijf Europese landen blijkt dat 79% van de retailers betalingsverwerking als belangrijk of zelfs zeer belangrijk beschouwt voor hun groeistrategie. In België ligt dit percentage zelfs op 83%. Mee blijven met innovaties zoals crypto en digitale wallets is het belangrijkste argument, maar rapportage en transactiedata volgen op de voet en zijn dé prioriteit voor 35%.

Betaalverkeer biedt immers bijzonder waardevolle data: heel wat bedrijven willen hun betaalmogelijkheden versterken om inzicht te krijgen in hun klanten. Ruim 28% van de Belgische retailers wil zijn betaalplatform gebruiken om klantenvoorkeuren beter te leren kennen.

2) Verwelkom lokale betaalgewoontes

Bedrijven benadrukken de noodzaak om lokale betalingsmethoden aan te bieden en betalingsplatforms te integreren met andere aanbieders om een naadloze klantervaring te bieden. Zeker om internationaal uit te kunnen breiden, merken retailers hoe cruciaal lokale betaalmethodes zijn.

Cross-bordergroei faciliteren is zelfs de belangrijkste doelstelling voor retailers in België. Internationaal vindt 79% van de bedrijven het belangrijk om consumenten lokale betaalmethoden aan te bieden; in België is dat bijna 85%. Zo’n 80% vindt het ook belangrijk om een betaalplatform te hebben waar ze andere betaalproviders op kunnen integreren.

Het PayPal-platform accepteert niet alleen PayPal-betalingen, maar ook debet- en creditcards, digitale portemonnees, termijnbetalingen (in bepaalde landen) en verschillende plaatselijke betaalmethoden. Hiermee kunnen winkeliers tegemoetkomen aan de lokale betaalwensen van consumenten.

3) Beveilig tegen fraude

Hoewel digitale betalingen veel voordelen bieden, zijn er ook uitdagingen, zoals cybersecurity en fraude. Eén op vijf retailers identificeert cybersecurity als hun grootste zorg. Fraude neemt immers toe: 83% van de retailers meldt een toename van fraudepogingen in hun e-commerceactiviteiten. In België loopt dat zelfs op tot bijna 85%.

Om deze bedreigingen aan te pakken, geven bedrijven prioriteit aan robuuste fraude- en risicobeheerstrategieën. Belangrijke maatregelen zijn onder meer geavanceerde fraudebescherming en naleving van regelgeving. Precies om fraude te helpen voorkomen en risico’s te verminderen, maken de aanpasbare oplossingen PayPal bovendien gebruik van machineleren, geautomatiseerde besluitvorming en tientallen jaren aan datagestuurde inzichten.

4) Stem de betaalstrategie af op je bedrijfsdoelen

In essentie wordt een effectieve verwerking van betalingen van cruciaal belang om als retailer succesvol de vele uitdagingen aan te gaan, operationele stabiliteit te garanderen en duurzame groei te bevorderen in een steeds meer gedigitaliseerde markt. Een end-to-end betaaloplossing doet namelijk veel meer dan alleen klanten laten afrekenen.

Een uitstekende klantervaring vereist een sterk back-endsysteem dat is afgestemd op de behoeften van het bedrijf. De betalingsverwerkingsoplossingen van PayPal kunnen uw bedrijf daarbij helpen. Dankzij een krachtige back-end kan uw bedrijf de activiteiten stroomlijnen en toegang krijgen tot alle data-inzichten op één plek.

Meer weten over hoe je de juiste betaalstrategie kiest om je bedrijf te laten groeien? Lees dan het nieuwste Payments Infrastructure Report van PayPal, gebaseerd op onderzoek bij bedrijven in België, Nederland, Ierland, Zweden en Denemarken.

Alle gegevens in dit artikel zijn afkomstig uit het Payments Infrastructure Report 2024 van PayPal en onderzoek gebaseerd op de resultaten van een enquête onder 1.503 handelaars met een omzet van meer dan 10 miljoen euro, in België, Denemarken, Ierland, Nederland en Zweden (minimaal 300 retailers per land). De enquête werd uitgevoerd tussen 12 december 2023 en 27 december 2023 door Censuswide.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?

    CD&V pleit ervoor dat klanten in handelszaken geld kunnen afhalen. Kamerlid Leentje Grillaert wil handelaars stimuleren om een ‘cashback’-dienst aan te bieden, waarbij klanten extra betalen met hun kaart en cash terugkrijgen.

  • icon
    Algemeen7 mei, 2025
    Amazon versnelt bezorging op dezelfde dag in Europa met AI

    Op twintig nieuwe locaties in Europa gaat Amazon het komende jaar bezorging op dezelfde dag lanceren. Klanten kunnen bovendien steeds later bestellen: de retailer zet AI in om aankoopgedrag te voorspellen en voorraden te optimaliseren.

  • icon
    Algemeen7 mei, 2025
    “Over vijf jaar is Wibra dubbel zo groot”

    Wibra-topman Bas Duijsens ziet steeds minder “discountschaamte” en neemt nu zelfs Parijs in het vizier. Om de ambities waar te maken, gaat de retailer volgend jaar mogelijk op zoek naar externe financiering.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen11 april, 2025
    Wordt Europa straks overspoeld met Chinese Amazon-vluchtelingen?
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN