RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven PayPal
  • Onderwerpen E-commercePublireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe je kunt vermijden dat onlinebetalingen mislukken

icon
Algemeen28 oktober, 2024

(Publireportage) Wie af en toe online koopt, heeft het vast al meegemaakt: op het allerlaatste moment, net wanneer je wil betalen, loopt er nog iets fout. Of het nu een verbindingsprobleem of een niet-compatibel betalingssysteem is, frustrerend is het in ieder geval. Ook voor de retailer, op wie dergelijke autorisatieproblemen een grote impact hebben.

Een gedeelde frustratie

Lage autorisatiepercentages – het percentage succesvol goedgekeurde transacties en betalingen – zijn een van de grootste zorgen van retailers. Nog te veel digitale betalingen mislukken, wat erg jammer is aangezien de klant net van plan was om tot een aankoop over te gaan. Het is dan ook een uitdaging waarmee retailers rekening moeten houden wanneer ze hun betalingsstrategie opstellen.

Waar een behulpzame winkelmedewerker dan vliegensvlug een andere betaalmethode kan voorstellen, is het ten opzichte van een fysieke omgeving bij een mislukte onlinetransactie veel moeilijker om het momentum toch vast te houden. Consumenten haken sneller af en het digitale winkelkarretje blijft verweesd achter.

Waarom ketsen onlinebetalingen af?

Maar liefst 57% van de retailers met een omzet van meer dan 10 miljoen euro heeft last van betalingen die mislukken. Ook in België voelt de helft van de retailers de negatieve gevolgen op hun business, zo blijkt uit een onderzoek onder 1.503 retailers in vijf Europese landen (België, Denemarken, Ierland, Nederland en Zweden) in opdracht van PayPal. Mislukte betalingen komen dus vaker voor en hebben een grotere impact dan je op het eerste zicht zou denken.

Lage autorisatiepercentages kunnen echter veel oorzaken hebben, variërend van verwerkingsproblemen met de bank van de verkoper of de klant, tot compatibiliteitsproblemen met betaalmethoden van klanten. Heeft de klant bijvoorbeeld geen kredietkaart maar is dat de enige geboden optie? Of wil iemand met een buitenlandse betaalkaart betalen, maar wordt die kaart niet herkend? Andere factoren zijn technische backend-problemen, verouderde kaartgegevens en de alomtegenwoordige dreiging van frauduleuze transacties.

Betere betaalmogelijkheden, meer betalingen

Hoe kunnen retailers voorkomen dat transacties afketsen? Efficiënte en voor de klant juiste betaalmogelijkheden bieden, verbetert ook het autorisatieproces, merken de respondenten. In elk land hebben consumenten waarschijnlijk zowel een favoriete lokale betaalmethode als wereldwijd vertrouwde betaalmethoden. Retailers moeten beide soorten aanbieden om de kans te vergroten dat consumenten de transactie voltooien.

Ongeveer 34% van de ondervraagde bedrijven is daarom van plan om hun betalingssystemen aan te pakken en zo de autorisatiegraad in de komende 12 maanden te verhogen. Met behulp van betalingssystemen kan je het autorisatieproces namelijk op verschillende manieren verbeteren:

  • Klanten een naadloze en intuïtieve betaalervaring bieden.
  • Geweigerde kaarten direct signaleren om onderbrekingen tot een minimum te beperken.
  • Verschillende betaalopties aanbieden om tegemoet te komen aan de verschillende voorkeuren van consumenten.
  • Fraudebeveiligingsmaatregelen implementeren die een balans vinden tussen effectiviteit en gebruikerservaring.

Verhoog de slaagkansen van je transacties

Een mislukte betaling is net zo frustrerend voor de klant als voor de retailer. Voor hoge autorisatiepercentages is het dus essentieel dat winkeliers hun betalingsmogelijkheden optimaliseren. Door de juiste betalingsprovider te kiezen om het autorisatieproces te stroomlijnen, kunnen bedrijven de slaagkansen van transacties verhogen en hun digitale betalingsinfrastructuur versterken tegen operationele storingen.

Met twintig jaar ervaring in betalingsverwerking voor wereldwijde klanten, heeft PayPal waardevolle inzichten opgedaan in het voortdurend stroomlijnen en verbeteren van autorisatieprocessen. De betaalprovider past deze data-inzichten toe om de processen van zakelijke klanten te optimaliseren, en helpt bedrijven zo hoge goedkeuringspercentages, meer omzet en een verbeterde klantervaring te bereiken.

Meer weten over hoe je de juiste betaalstrategie kiest om je bedrijf te laten groeien? Lees dan het nieuwste Payments Infrastructure Report van PayPal, gebaseerd op onderzoek bij bedrijven in België, Nederland, Ierland, Zweden en Denemarken.

Alle gegevens zijn afkomstig uit het Payments Infrastructure Report 2024 van PayPal en onderzoek gebaseerd op de resultaten van een enquête onder 1.503 handelaars met een omzet van meer dan 10 miljoen euro, in België, Denemarken, Ierland, Nederland en Zweden (minimaal 300 retailers per land). De enquête werd uitgevoerd tussen 12 december 2023 en 27 december 2023 door Censuswide. 

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?

    CD&V pleit ervoor dat klanten in handelszaken geld kunnen afhalen. Kamerlid Leentje Grillaert wil handelaars stimuleren om een ‘cashback’-dienst aan te bieden, waarbij klanten extra betalen met hun kaart en cash terugkrijgen.

  • icon
    Algemeen7 mei, 2025
    Amazon versnelt bezorging op dezelfde dag in Europa met AI

    Op twintig nieuwe locaties in Europa gaat Amazon het komende jaar bezorging op dezelfde dag lanceren. Klanten kunnen bovendien steeds later bestellen: de retailer zet AI in om aankoopgedrag te voorspellen en voorraden te optimaliseren.

  • icon
    Algemeen7 mei, 2025
    “Over vijf jaar is Wibra dubbel zo groot”

    Wibra-topman Bas Duijsens ziet steeds minder “discountschaamte” en neemt nu zelfs Parijs in het vizier. Om de ambities waar te maken, gaat de retailer volgend jaar mogelijk op zoek naar externe financiering.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN