Homerr, een bezorgbedrijf met focus op duurzaamheid, zet particulieren in als afhaalpunt om de groei aan pakketten op te vangen en het eigen netwerk in België uit te breiden.
Netwerk versterken
Het netwerk van het duurzame bezorgbedrijf telt intussen 2000 punten in Nederland en België. Sinds kort zitten daar ook particulieren bij, die fungeren als zogenaamd BuurtPunt, waar buurtbewoners pakjes kunnen ophalen of versturen. Een van de eersten was Miranda uit Hoogstraten, die zich vorig jaar aansloot bij het netwerk. “Omdat hier een aantal winkeliers ook HomerrPunt zijn, leek het mij een goed idee om andere openingsuren te hanteren”, zegt Miranda. “Zeker voor de mensen die overdag werken. Zo ben ik van maandag tot en met vrijdag geopend van 16.00 tot 21.00 uur en op zondag van 16.00 tot 20.00 uur.”
Om de groei op te vangen zoekt Homerr nu bijkomende Buurt- en ServicePunten (particulieren en lokale ondernemingen) in Vlaanderen en Wallonië, want de interesse in duurzame bezorging neemt toe, zegt mede-oprichter Juriaan Matthijssen. “Ook bij de webshops zien wij een sterkere focus op duurzaamheid. Naast logistieke verantwoordelijken spreken we nu ook met de sustainability managers bijvoorbeeld.”