Sanitair pionier 2theloo heeft er een stevige concurrent bij: met een “slim belevingsconcept” wil wc-uitbater One Hundred Restrooms snel Europa in. Knokke en Antwerpen krijgen de Belgische primeur.
Technologie en data
In een vestiging van One Hundred Restrooms kom je niet enkel even je behoefte doen: in een aangename en hygiënische omgeving kan je er ook je bloeddruk meten, een huidanalyse doen en gratis samples ontvangen. Een interactieve spiegel geeft hygiënetips, in een ‘beauty bar’ kunnen dames zich opfrissen, er is een ruimte om luiers te verversen en je kan er ook je smartphone opladen. One Hundred Restrooms moet met andere woorden zo’n beetje de “Rituals van de toiletsector” worden.
Het bedrijf werd opgericht door twee voormalige managers van 2theloo, die qua beleving nog een flinke stap verder willen gaan dan hun vorige werkgever dankzij de inzet van technologie en data. Ze zien groot potentieel in winkelcentra, treinstations, tankstations en op andere locaties met veel passage. In samenwerking met enkele grote partners is een grote Europese uitrol de ambitie. Na eerste vestigingen in Madrid en Stockholm komt het concept ook naar België: een testlocatie in Knokke is al geopend, en binnenkort vervangt One Hundred Restrooms zijn rivaal 2theloo in Shopping Stadsfeestzaal in Antwerpen.
Gezondheid en hygiëne
“Alle onderzoeken laten zien dat shoppers door COVID-19 veel kritischer zijn geworden over het aanbod van gegarandeerd hygiënische toiletten met continue bezetting en extra services. Het geeft een veilig gevoel als je weet dat het goed zit. Gezondheid en hygiëne zijn vanaf de start onderdeel van ons DNA”, zegt medeoprichter Marielle Romeijn. “Dit is nog maar het begin van de Europese roll-out.”
De Antwerpse vestiging opent na de zomer: “Als toonaangevend shoppingcenter in het centrum van Antwerpen werken wij graag nauw samen met frisse, innoverende bedrijven zoals One Hundred Restrooms. Zij bieden een ’top-notch’ sanitaire ervaring op een kwalitatief hoogwaardig en toekomstgericht niveau, die voldoet aan de vraag van het publiek naar de hoogste hygiënestandaarden. Dit concept is van wereldklasse en past bij de beleving die wij onze bezoekers willen bieden”, zegt manager Hans D’Hondt van Shopping Stadsfeestzaal.