De Canadese warenhuisketen Hudson’s Bay schakelt een versnelling hoger in haar Nederlandse expansieplannen. Vandaag start immers de aanwervingsprocedure om liefst 1.800 nieuwe werknemers te vinden, nog eens 700 plaatsen worden later opgevuld.
Opleiding start in juli
In het derde kwartaal van 2017 wil Hudson’s Bay zijn eerste tien Nederlandse warenhuizen openen, en daarvoor is een klein leger aan werknemers nodig. De tien warenhuizen zijn gemiddeld goed voor zowat 200 jobs, die vanaf 1 juli opgeleid zullen worden in de Hudson’s Bay Academy. Het gaat dan om o.a. winkelmanagers, begroeters en verkoopsspecialisten voor de vestigingen in Almere, Amsterdam, Breda, Den Bosch, Den Haag, Leiden, Maastricht, Rotterdam, Tilburg en Zwolle.
De lat ligt hoog voor de Canadezen: voor wat ze zelf de “grootste retailstart-up ooit” noemen zoeken ze medewerkers die de klanten tegelijk beleving moeten bieden en hen laten ontspannen, en die willen mee bouwen aan “het warenhuis van de toekomst”. De selectie begint logischerwijs met de aanmelding en gaat verder met een video-interview. Daarna volgt nog een telefoongesprek, en pas dan weten de kandidaten of ze aan de opleiding bij de Academy mogen beginnen.
Na deze eerste golf zouden overigens nog eens 700 nieuwe medewerkers nodig zijn voor de tweede stap van Hudson’s Bays expansie in Nederland: dan gaat het om warenhuizen in Amersfoort, Amstelveen, Enschede, Haarlem en Utrecht.