De Japanse optiekketen Owndays is van plan om de komende drie jaar tot 30 vestigingen te openen in Nederland. Onlangs werd de eerste vestiging van de keten geopend in Den Haag. Wereldwijd heeft Owndays al meer dan 170 winkels.
Wereldwijd aanwezig zijn
De eerste Nederlandse winkel opende de deuren in winkelcentrum De Passage in Den Haag en zal binnenkort dus snel gezelschap krijgen. Dat schrijft RetailNews.
Owndays kiest in zijn winkels voor een eenvoudig prijssysteem, waarbij het enkel prijzen voor volledige brillen toont. Die prijzen variëren van 98 euro tot 198 euro. Wereldwijd zegt de keten meer dan 1,5 miljoen brillen per jaar te verkopen.
Owndays is ondertussen al aanwezig in meer dan tien landen, voornamelijk in Azië. Daarnaast is het ook te vinden in Australië. De uitbreiding naar Nederland is de eerste stap van de Japanse keten in Europa en past in de strategie van het bedrijf om in de toekomst wereldwijd aanwezig te zijn.