Personal shoppers en schoonheidsbehandelingen
Het boekingssysteem biedt momenteel toegang tot 12 verschillende diensten, zoals een ‘personal shopper’, ‘FingerPrint Jewellery Service’, ‘home design’, ‘personal styling’ en schoonheidsbehandelingen. Winkelmedewerkers van de verschillende afdelingen beheren zelf de agenda’s.
De eerste resultaten ogen alvast positief: het systeem sloeg sneller aan dan gehoopt en zit nu al 30 tot 50% voor op schema, zowel qua belangstelling als qua boekingen. “We stelden meteen vast dat er een duidelijke behoefte was, wat onze stelling bevestigt dat deze tool populair zou zijn bij de klanten en hun omnichannel-ervaring zou verrijken”, zegt Richard Ambler, verantwoordelijk voor de dienstverlening bij John Lewis. “Optimale diensten kunnen een merk helpen de relatie met zijn klanten te verdiepen.”
Het nieuwe systeem maakt het de klant niet alleen makkelijker, het levert John Lewis meteen ook een pak interessante klanteninfo op. De keten van 43 warenhuizen genereert ongeveer een derde van zijn omzet online en hoopt met dit boekingssysteem een extra brug te slaan tussen offline en online.