Twee jaar na eerder faillissement
Na dat eerste faillissement twee jaar geleden besloten winkelmanager Arthur ter Braak en inkoper Jeroen de Ruiter een doorstart te maken met de formule. Er werden toen ook enkele pop-upwinkels geopend om de verkoop aan te zwengelen, maar die werden al snel terug gesloten omdat ze niet rendabel waren.
Op 5 juni sloot de winkel in Amsterdam al zijn deuren, al was er toen nog enige vorm van hoop dat het om een tijdelijke sluiting ging. “Helaas zijn we met FAME in financieel zwaar weer terecht gekomen. We hebben hard gewerkt en veel ondernomen om te proberen onze financiële situatie te verbeteren, maar helaas niet met het gewenste resultaat”, viel er toen op de website van de winkel te lezen.
De rechtbank van Amsterdam heeft eind vorige week beslist om de winkel failliet te verklaren. Daarmee valt waarschijnlijk definitief het doek over de formule. “Mijn taak is om te verkopen wat te verkopen valt en dat onder de schuldeisers te verdelen”, laat de curator Peter Bos weten aan RetailNews.