Het is een samenwerking tussen twee kolossen: streamingdienst Netflix gaat merchandise van verschillende populaire tv-series verkopen via de grootste retailer ter wereld, Walmart. Of het toeval is dat de aankondiging komt op het moment dat Netflix enorme successen haalt met zijn hitserie Squid Game?
Exclusief platform
De Amerikaanse supermarktketen kondigde zopas aan dat het een speciaal platform opent om producten te verkopen van de grootste originele shows van Netflix, meldt Charged Retail. Daarbij zitten toppers als Squid Game, Stranger Things en The Witcher.
Walmart wil de nieuwe online shop binnenkort uitrusten met een “Netflix Fan Select”-functie, een tool waarmee fans kunnen stemmen op de producten die ze graag in het assortiment zouden zien.
Fysieke winkel in Japan
Het is niet de eerste stap van Netflix in de retailwereld: in juni van dit jaar lanceerde de streamingdienst al een eigen webshop en een maand later kondigde het bedrijf aan dat het in 2022 zijn allereerste fysieke winkel in Japan zal openen.
De samenwerking is wel de grootste deal die Netflix ooit sloot met een Amerikaanse retailer. De website walmart.com trekt elke maand maar liefst 125 miljoen bezoekers.