Vanaf vandaag vind je op de RetailDetail-website een nieuwe pagina: met RetailDetail tv laten we video een meer prominente rol spelen in ons aanbod retailinformatie. Bovendien starten we met een wekelijks RetailDetail Journaal.
Hoge ambities
De belangstelling voor video on demand stijgt bijzonder sterk. RetailDetail wil mee zijn met de trends op het vlak van online publishing en zet daarom een nieuwe stap: RetailDetail tv start vandaag als een bescheiden videopagina, maar heeft de ambitie om op termijn uit te groeien tot een Netflix van de retailcommunicatie, met nieuwsuitzendingen, interviews, reportages en nog veel meer.
Starten doen we met een wekelijks videojournaal: elke vrijdagavond publiceren we een nieuwsuitzending met een overzicht van de belangrijkste hoofdpunten van de afgelopen week, op een vlotte en toegankelijke manier. In amper vijf minuten ben je als kijker helemaal mee met de meest urgente actualiteit uit de retailsector. De eerste aflevering kan je bekijken via deze link.
Verder vind je op de tv-pagina de aankondigingen en aftermovies van onze evenementen, reportages, en aanbevolen video’s met interessante content van andere partijen. Stap voor stap zullen we het aanbod de komende weken en maanden verder uitbreiden.
“Ik ben tevreden dat we met deze nieuwe stap onze retailnieuws-activiteiten verder kunnen versterken, met continue aandacht voor relevante en kwaliteitsvolle informatie voor onze lezers, door gebruik te maken van de laatste nieuwe tools, waaronder video”, zegt Peter Somers, CEO van RetailDetail.