RetailDetail kondigt de eerste sprekers aan van het Omnichannel & E-Commerce Congress, dat plaatsvindt op 24 maart. Op de internationale affiche: mooie namen als Ochama, C&A en De Gele Flamingo.
Gerobotiseerde afhaalpunten
De coronapandemie zorgde voor een enorme sprong voorwaarts in e-commerce. Hoe ziet het nieuwe normaal in e-commerce eruit? En welke impact heeft dit op winkelgebaseerde en omnichannel retail? Dat zijn de thema’s op het RetailDetail Omnichannel & E-Commerce Congress, dat plaatsvindt op donderdag 24 maart in Antwerpen onder het motto ‘Retail beyond the digital acceleration’. De affiche raakt stilaan compleet en we kunnen nu de eerste namen aankondigen.
Uitkijken wordt het in elk geval naar de presentatie van Mark den Butter, Chief Operations Officer bij Ochama, het dochterbedrijf van de Chinese e-commercegigant JD.com dat vorige maand zijn Europese lancering beleefde in Nederland. Een vernieuwend online concept, dat een food en non-food assortiment van voorlopig zo’n 7.000 items verkoopt tegen bodemprijzen. Vooral opmerkelijk zijn de gerobotiseerde afhaalpunten waar klanten nog de dag zelf hun bestellingen kunnen ophalen. Ochama is ambitieus. Ook benieuwd naar de plannen?
Internationaal succes
Recent in het nieuws: ten laatste tegen 2025 wil C&A minstens de helft van zijn omzet uit e-commerce halen. Vandaag is dat nog maar één vijfde. De verschuiving naar online moet jongere shoppers weer naar C&A trekken. De modeketen vertrouwt niet enkel op de eigen kanalen, maar ging ook een partnerschap aan met Zalando. Hoe de retailer één en ander concreet aanpakt, vernemen we van Joris Van Rooy, Chief Digital Officer Europe.
En dat je geen multinational hoeft te zijn om over de grens e-commerce-succes te boeken, bewijst De Gele Flamingo: de online babywinkel opende vorig jaar niet alleen een eerste fysieke verkooppunt, in Zoersel, maar lanceerde ook een Engelstalige webshop, om in te spelen op de groeiende interesse van klanten uit Engeland, Australië, China en Koeweit. De ultieme ambitie? “We willen de Coolblue van de baby-, kinder- en lifestylewereld worden”, zegt onderneemster Sophie Claes. Dat belooft een boeiend verhaal.
Vol is vol
Het RetailDetail Omnichannel & E-Commerce Congress vindt plaats op donderdag 24 maart in de eventlocatie van RetailDetail, in Shopping Stadsfeestzaal in Antwerpen. De presentatie is in de goede handen van retailprofessor Gino Van Ossel van Vlerick Business School, auteur van de boeken ‘Omnichannel in retail’ en ‘Retail. De digitale hysterie voorbij’.
Binnenkort kondigen we bijkomende sprekers aan. Wacht niet te lang om uw plekje te reserveren: de zaal heeft een capaciteit van 220 stoelen en vol is vol. Via deze link vind je alle praktische info en kan je je tickets bestellen.