Nieuwe website drukt op resultaten
De totale omzet van de kledijverkoop steeg dan wel met 0,1 procent, maar de vergelijkbare omzet daalde met 0,6 procent. CEO Marc Bolland gelooft echter in een ommekeer en zegt dat de nieuwe website voorlopig nog drukt op de resultaten: “We zien een weerkerende verbetering bij kledij, maar zoals voorzien heeft de nieuwe M&S.com site een impact op de verkoop”.
Volgens analisten is de verkoop op de website momenteel lager, omdat klanten opnieuw moeten registreren en moeten leren werken met de site. CEO Bolland voorspelde eerder al dat dit proces zes maanden in beslag zou nemen. De omzet via M&S.com daalde in het eerste kwartaal met 8,1 procent.
In het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet met 2,0 procent (de vergelijkbare omzetstijging was 0,3 procent), terwijl de internationale omzet met 4,7 procent omhoog ging. De verkoop van Food steeg met 4,2 procent, terwijl de vergelijkbare omzet daar met 1,7 procent steeg. Dat was vooral te danken aan de late datum voor de paasperiode dit jaar. Wordt die in rekening gebracht, dan steeg de omzet met 2,6 procent en de vergelijkbare omzet met slechts 0,1 procent.