De toekomst van het winkelen zal duurzaam zijn of niet zijn. Beleef op het RetailDetail Congress de prikkelende verhalen van retailers die business rijmen met een betere wereld tijdens het voorprogramma Future of Shopping.
Het nieuwe zwart
“Sustainability is the new black”: dat zegt Sara Kovic, oprichter van Okret, niet zomaar. Tweedehands, of ‘recommerce’, is de grootste trend in de modewereld, of het nu in luxe of budgetkleding is. De start-up begeleidt modebedrijven dan ook naar zo’n circulair zakenmodel.
Kovic is slechts één van de vooruitstrevende ondernemers op het voorprogramma Future of Shopping op het RetailDetail Congress. Maak kennis met inspirerende retailers, merken en start-ups die onvermoeibaar werken aan een duurzamere wereld.
Van Komrads, een merk dat zelfs van appelschillen sneakers maakt, tot COSH!, dat helderheid schept in het woud van ecolabels en duizend modemerken doorlicht op duurzaamheidscriteria. Of wat te denken van Decathlon en Securex, die samen bouwen aan een duurzaam welzijnsbeleid voor hun werknemers?
Data drijft de business
Maar geen duurzaamheid zonder data en kennis, laat staan zonder data-gedreven marketing en communicatie. Vaimo, leider in schoenen Torfs en Customer Collective tonen op 20 april in Antwerpen op prikkelende wijze aan hoe digitale transformatie en data hand in hand gaan.
Wie zich inschrijft voor één van de voorprogramma’s krijgt automatisch toegang tot het avondprogramma. Naast deze inspirerende sprekers krijg je zo ook de kans om te netwerken met professionals uit de retailsector tijdens het aansluitende walking dinner.