Lichte daling op thuismarkt
De totale omzet van de groep Marks & Spencer steeg in het vierde kwartaal met 1,9 procent. De verkoop van kleding steeg met 1,3 procent, al was de vergelijkbare omzetstijging maar 0,6 procent. De verkoop van food steeg met 2,5 procent, maar op vergelijkbare basis bleef daar maar 0,1 procent van over. Dat komt deels omdat Pasen dit jaar niet in dat kwartaal valt, en vorig jaar wel.
De verkoop via M&S.com steeg dan weer met 12,5 procent, waardoor het online segment veruit de grootste groeier was. In mei wordt er een nieuwe marketingcampagne gelanceerd om de site verder te promotien.
Op thuismarkt het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet met 1,5 procent, al was dat op vergelijkbare basis een kleine daling van 0,2 procent. De internationale omzet steeg met 4,7 procent. Marks & Spencer gaf wel nog geen exacte cijfers vrij: op 20 mei publiceert het de volledige resultaten van het boekjaar 2013/2014.