De aankondiging van Wehkamp komt amper een week nadat Bol.com aankondigde de grootste winkel voor babyproducten in Nederland en België neer te gaan zetten. Daar kunnen klanten niet alleen voeding kopen, maar ook een enorm assortiment aan non-foodproducten. Wehkamp wil in de alliantie met Nutricia proberen het aanbod verder te verbreden.
Daarmee lijkt de markt voor babyvoeding het eerste segment te zijn in food waarin webspelers een serieuze aanval gaan uitvoeren op winkels in de winkelstraat. Supermarkten zijn marktleider in Nederland in de verkoop van babyvoeding, terwijl ook drogisterijen goede zaken doen met de potjes en dozen. Het is deze verpakking die het makkelijk maakt voor webspelers om deze markt te betreden: bezorging hoeft niet te gebeuren met een koelwagen, want door de productiewijze hoeven de potjes niet gekoeld te worden bewaard.
Wehkamp.nl is nu nog eigendom van RFS Holland, maar staat al enige tijd in de etalage. De webwinkel trekt naar eigen zeggen 112 miljoen bezoekers per jaar en is daarmee de grootste webwinkel van Nederland. Later dit jaar moet de webwinkel door middel van een veiling worden verkocht. Albert Heijn maakte kort geleden bekend van plan te zijn Bol.com over te nemen.