Online supermarkt Picnic start een samenwerking met Wehkamp, om retourzendingen van de webshop af te handelen. Picnic wil al langer zijn wagentjes inzetten voor andere bedrijven.
“Makkelijk en duurzaam”
Het proefproject wordt gelanceerd in Amersfoort, waar Picnic naar eigen zeggen al bij een kwart van de gezinnen levert. “Het is dus makkelijk en duurzaam om de retourpakketjes van Wehkamp mee te nemen en het effect is enorm”, zegt medeoprichter Michiel Muller aan NU.nl.
Door samen te werken willen Picnic en Wehkamp het leven van de klant gemakkelijker maken, en willen ze ook duurzamer tewerk gaan. “Dat scheelt ontzettend veel tijd en ruimte, dus wij denken dat klanten dit erg waarderen. In plaats van met meerdere bezorgwagentjes achter elkaar de straat in te rijden, bundelen we dat nu tot een duurzamer en efficiënter geheel”, aldus Maarten Tibosch, operationeel directeur bij Wehkamp.
Picnic liet eerder al verstaan ook een rol voor zichzelf te zien als dienstverlener voor andere bedrijven, omdat het sowieso dagelijks bij veel gezinnen aan huis komt. “Vergelijk dat eens met een Coolblue of een Wehkamp, waarvoor misschien een keer maand wordt aangebeld bij mensen. Daarnaast zijn er natuurlijk allerlei mogelijkheden om onze voertuigen te vullen op de weg terug van klanten. Nu rijden die min of meer leeg terug naar de hubs”, zei CTO Daniel Gebler daar eerder al over.