‘Goed voor naburige winkeliers’
De proef loopt voorlopig bij parkeergarages in de stadscentra van Apeldoorn en Zwolle en bij winkelcentrum De Boreel in Deventer. In eerste instantie is het een spaarprogramma, waarbij klanten kunnen sparen voor korting op merkartikelen in een webwinkel van Q-Park zelf.
Volgens Q-Park, dat in Nederland in totaal 250 parkeerplaatsen exploiteert,gaat het daarbij onder meer om mp3-spelers, parfums en huishoudelijke apparatuur, die met een korting van vijftig procent op de winkelwaarde worden verkocht. Klanten moeten zich inschrijven en krijgen dan al meteen 25 kortingseuro’s gratis.
Volgens algemeen directeur Mark van Haasteren moet de actie ook de winkeliers in de buurt ten goede komen. “Binnen het Q-Park Spaarprogramma hebben we het mogelijk gemaakt om retailers die in de buurt van onze parkeergarages gevestigd zijn, mee te laten doen. Sowieso denken we dat parkeerders vaker terugkomen dankzij dit systeem. Dat is natuurlijk positief voor de omliggende winkels en horeca”, zegt hij.