In samenwerking met bpost installeert Lidl vijftien bijkomende pakjesautomaten aan zijn winkels.
5.000 pakjes per maand
De discounter heeft op dit moment al zes pakjesautomaten, waarin elke maand zowat 5000 online bestellingen worden afgeleverd. Gezien het succes gaat Lidl het bezorgsysteem gevoelig uitbreiden, met vijftien nieuwe pakjesautomaten bij winkels in Vlaanderen en Brussel. “Uit intern onderzoek blijkt dat een op de drie klanten boodschappen doet bij Lidl na het afhalen van hun pakje. Bovendien wil 82% van de ondervraagden ook in de toekomst gebruikmaken van de pakjesautomaat”, zegt woordvoerster Isabelle Colbrandt.
De pakjesautomaten vormen niet alleen een eenvoudige, maar ook een duurzame oplossing. De automaten zelf werken zonder elektriciteit en bpost groepeert vooraf alle pakjes zodat ze in één keer bezorgd kunnen worden.
De nieuwe pakjesautomaten komen in gemeenten waarvan Lidl weet dat er veel vraag is. Later bekijkt de supermarktketen of er extra automaten komen in andere gemeenten.