Online was altijd de biotoop van RetailDetail, maar dit najaar pakt de retailcommunity uit met twee exclusieve printpublicaties. Na het succes van vorig jaar, komt er een nieuw eindejaarsboek en een ‘Food Book’.
Een collector’s item
Online is vandaag hét medium voor actualiteit, maar net zoals in de retail snakken mensen toch ook naar iets fysiek, merkt RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck. “Mensen zoeken naar iets tastbaar, om vast te houden, om rustig te doorbladeren en om te koesteren. De analoge beleving die ze ook in de bakstenen winkels zoeken, met andere woorden.”
Het RetailDetail Eindejaarsboek was vorig jaar dan ook een groot succes. Begin december sluit RetailDetail het retailjaar daarom opnieuw in stijl af met zo’n uniek Eindejaarsboek. “De editie van vorig jaar is een echt collector’s item geworden, en dat zal dit jaar niet anders zijn”, zegt Jorg Snoeck. Het boek wordt een jaaroverzicht met de beste cases, interviews en marktstudies van 2022, in een oplage van 5000 exemplaren op A5-formaat.
Gloednieuw Food Book
Voor het eerst verschijnt dit jaar ook een Food Book, helemaal op maat van de foodsector. “Het wordt een mooie hardcover uitgave op A5-formaat met een dossier franchising, interviews met foodretailers en FMCG-fabrikanten, én een innovatierubriek”, glimt de RetailDetail-oprichter trots. Waar het straks te krijgen is? “In november wordt het Food Book verstuurd naar 5000 supermarkten, hoofdkantoren en FMCG-fabrikanten.”
Kunnen andere bedrijven een plaatsje in de boeken veroveren? “Zeker, een advertentie in het Food Book kan je reserveren tot en met 6 september. Voor het Eindejaarsboek kunnen adverteerders reserveren tot en met 20 september. Er loopt nu trouwens een exclusieve RetailDetail Zomeraanbieding: wie zijn advertentie in de printpublicaties ten laatste op 31 augustus boekt, krijgt tijdelijk 25% korting.”