Op 24 november is het weer zo ver: dan vindt de RetailDetail Night plaats, deze keer in een extra feestelijk kader. Bij een jubileumeditie hoort uiteraard een topaffiche: de eerste (grote) namen zijn bekend!
Boek snel uw tafel
De RetailDetail Night, hét eindejaarsevent voor de retailsector, vindt dit jaar plaats op 24 november in de Antwerpse Handelsbeurs, een bijzondere locatie die grandeur uitstraalt. Daar is een goede reden voor: het event viert z’n tiende verjaardag, en van die feestelijke jubileumeditie maken we iets speciaals. De formule met diepgaande voorprogramma’s ’s middags en een plenair avondprogramma blijft behouden, maar voor het eerst zitten de deelnemers aan ronde tafels.
Wie zo’n tafel voor tien personen wil boeken om collega’s en klanten of prospecten uit te nodigen, contacteert kjell.bries@retaildetail.be. Wacht niet te lang: driekwart van de beschikbare plaatsen is nu al gereserveerd! Deelnemers krijgen niet alleen een heerlijke maaltijd geserveerd, maar ook de nodige food for thought van inspirerende, internationale sprekers.
Internationale en nationale blikvangers
Om met dat avondprogramma te beginnen: het traditionele, goed gekruide jaaroverzicht van retailprofessor Gino Van Ossel blijf een vaste waarde. Ook reiken we opnieuw de Award Beste Folder van het Jaar uit (een initiatief van BD Media) en de RetailDetail Awards in samenwerking met WPP Belgium – waarover later meer.
Een internationale blikvanger op het hoofdpodium is Ignacio Sierra Amas, topman van Tendam Group, moderetailer aanwezig in 80 landen met 1836 fysieke verkooppunten en 51 online markten met bekende merken als Women’secret, Springfield, Pedro del Hierro en Cortefiel. Hij brengt een verhaal over opstaan na de coronapandemie. Ook present: Ibrahim Ibrahim, directeur van Portland Design, één van de meest gereputeerde retail designbureaus ter wereld. Hij is een echte ‘thought leader’ met visionaire ideeën over de plaats van retail in de samenleving. Wordt boeiend!
Maar ook nationale trots hoort op het hoofdpodium. Vijf CEO’s van toonaangevende Belgische retailketens gaan in gesprek met moderator Gino Van Ossel over de toekomst van retail in uitdagende tijden: Bart Claes van JBC, Bea De Beuckelaer van Retail Concepts, Erwin Van Osta van Hubo, Fay Van Weddingen van AVA en Wouter Torfs van Schoenen Torfs, die ook zijn opvolgster Lise Conix meebrengt.
Focus op e-commerce en duurzaamheid
Eén van de voorprogramma’s verkent de trends in e-commerce, met enkele toonaangevende lokale online of omnichannel spelers. Muriel Bernard van online versmarkt eFarmz komt haar plannen toelichten nét na de Vlaamse lancering van de webshop. Ambitie is ook het ordewoord voor Gilles Jourquin van Newpharma, onderdeel van Colruyt Group. Elly Zwinnen van INNO duidt de lancering van haar internationale marktplaats, Walter Goossens van Casa International belicht de logistieke kant van de zaak.
Duurzaamheid is een andere focus in het middagprogramma, met bedrijven die duurzaamheid vertalen in een markant en authentiek concept, wars van greenwashing. Niet van de minste bovendien: Caroline Baeten van kledingverhuurconcept Dressr, Jasmien Wynants van het internationaal groeiende modelabel Xandres en Fleur Poets die Global ESG Director is bij AB InBev. Meer namen volgen. Ook de voorprogramma’s Frontrunners in Retail en het Consumer Activation Forum van BD Media lichten we toe in een volgende update. Afspraak op 24 november?