Nederland telt steeds meer diensten die consumenten dagelijks eenmalige aanbiedingen probeert te verkopen. Deze week begint het gratis dagblad Metro met de dienst SaveMyDay waarbij in verschillende categorieën een dag lang een aanbieding met minimaal 50 procent korting kan worden gekocht.
Daarmee stapt het bedrijf in dezelfde markt als het Amerikaanse Groupon, dat steeds actiever wordt in Nederland. Daarnaast zijn de dagbladen van Wegener actief met dagaanbiedingen via de website Sweetdeals.nl, terwijl NRC Handelsblad onlangs al OneDayOnly en OneDayforHer lanceerde. Ook bekende sites als Marktplaats werken intussen met diensten.
Al die diensten hebben tot doel om samen met ondernemers extra omzet te genereren en nieuwe klanten kennis te laten maken met een winkel of leverancier. Behalve de detailhandel wordt ook door de horeca veel gebruikgemaakt van deze diensten. Sommige diensten werken lokaal, anderen voor heel Nederland. SaveMyDay begint in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en heel Nederland. Onderscheidend is dat de deals van SaveMyDay pas doorgaan als er een minimaal aantal klanten zijn.