RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Onderwerpen RetailDetail Night
  • Geografie Antwerpen
  • Personen Jorg Snoeck
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Tien redenen om de jubileumeditie van de RetailDetail Night niet te missen

icon
Algemeen4 oktober, 2022

De RetailDetail Night blaast tien kaarsjes uit. Het jaarlijkse feest van de retail viert daarom feest, een feest dat je niet mag missen. Waarom niet? Om 1001 redenen, maar we geven er al tien.

1. Sluit een bewogen periode samen af

Al tien jaar bestaat de RetailDetail Night, het jaarlijkse eindejaarsfeest voor de retailbranche. “Ongelofelijk dat het echt al een decennium is. Time flies when you’re having fun”, schrikt ‘founder’ Jorg Snoeck. “De RetailDetail Night is een instituut geworden. Het is hét moment van het jaar waarop iedereen in de sector het jaar in stijl én met inhoud kan afsluiten met collega’s.”

2. Feest in een van de mooiste zalen van België

Na twee jaar corona kunnen we eindelijk de draad weer oppakken. De tiende editie wordt daarom een feesteditie die zijn gelijke niet kent. “Niet alleen mogen we iedereen terug verwelkomen, ik kijk ook enorm uit naar de nieuwe locatie, want het gaat dit jaar door in één van mooiste zalen van België”, glimlacht Snoeck raadselachtig.

“Het is een droom om daar te mogen vieren: een toplocatie in het epicentrum van de retail, in een monumentaal pand én in een zaal die ook nog eens bijzonder toepasselijk is.” Welke locatie dat is? Klik snel hier om het te ontdekken.

3. Omring je met de helden van de retail

Wie er op de RetailDetail Night bij is, is een held. “Het zijn stuk voor stuk ‘survivors’, die de afgelopen jaren heel wat (woelige) watertjes hebben doorzwommen. De afgelopen tien jaar zijn we helaas een heel aantal retailers kwijtgeraakt in België, door de komst van e-commerce, ingrijpende socio-demografische veranderingen en een veranderde wereldmarkt. Wie de storm heeft doorstaan en zich vandaag staande weet te houden, is een voorbeeld en inspiratiebron voor de sector.”

4. Geniet van een exclusief diner

Na de gedwongen afstandelijkheid van de voorbije twee jaar, is het hoog tijd om elkaar weer ‘live’ te ontmoeten en te connecteren. Snoeck: “Het is belangrijk om weer echt live samen te komen, weg van de Zoom-call of de vergadertafel. Met collega’s, met klanten en zelfs met concurrenten, want je leert ook van elkaar.” De RetailDetail Night werkt dit jaar daarom exclusief met een ‘seated dinner’. Nodig je klanten of je team uit aan een Personal Branded Dinner Table voor een heerlijk diner.

5. Laat je inspireren tot bijleren

“Wij zijn de voelsprieten voor verandering”, aldus de oprichter van RetailDetail. “Onze rol is inspireren, connecteren en activeren. Als we met onze events een klein steentje hebben bijgedragen aan de retailsector van het afgelopen decennium, is onze missie geslaagd.”

Ook de Night is er om te inspireren en stemt tot nadenken: dit jaar is er een middagprogramma gevuld met maar liefst vier voorprogramma’s en een hoofdprogramma met topsprekers, een panelgesprek én een award-uitreiking.

6. Ontmoet de ‘frontrunners’ in hedendaagse retail

In het voorprogramma Frontrunners in Retail presenteert RetailDetail-hoofdredacteur Stefan Van Rompaey innovatieve retailconcepten die de grenzen van de klantervaring verleggen. Welke retailmodellen zijn toekomstbestendig in een digitale wereld na COVID? Welke hoge verwachtingen heeft de consument van morgen? Je leert het van de meest vooraanstaande ‘gamechangers’ uit de Benelux.

7. Benut een uniek businessnetwerk en -community

Mensen samenbrengen leidt tot mooie verhalen. “In het verleden zijn een aantal belangrijke overnames en samenwerkingen ontstaan op de RetailDetail Night”, blikt Snoeck terug. “Zo heeft een bekende doe-het-zelver er Walter Van Gastel ontmoet, en de rest is geschiedenis. Dat was zonder de Night niet gebeurd.”

8. Ontwikkel je duurzame, ‘phygital’ en digitale strategieën

Meer weten over duurzaamheid in retail? Wat zijn dé trends in e-commerce? Op zoek naar manieren om een nieuwe dimensie te brengen in je ‘consumer activation’? De inhoudelijke voorprogramma’s op de RetailDetail Night bieden elk wat wils, met concrete cases uit de sector en praktisch toepasbare inzichten.

9. Val met je team in de prijzen

De RetailDetail Night is ook de jaarlijkse awardshow voor de retailsector. Een welgekomen bekroning voor al het harde werk, zeker in deze tijden waarin iedereen wel een opkikker kan gebruiken. Wie heeft zich in het afgelopen jaar het meest weten te onderscheiden? Bij wie voelt de klant zich het meeste thuis ondanks de uitdagende omstandigheden? Wie slaagt er nog steeds in te vernieuwen en zichzelf te overtreffen?

10. Samen klagen lucht ook op

“We hebben tien jaar retailgeschiedenis op de eerste rij mogen meemaken. Nu staan we weer voor nieuwe uitdagingen, met de ‘war for talent’, de hoge energiefactuur en de ongeziene inflatie als grote kopzorgen”, zegt Snoeck. “Vandaag is met elkaar praten des te belangrijk, want iedereen heeft dezelfde uitdagingen. De tijd van ieder voor zich is voorbij. Door met elkaar te praten komen soms onverwachte oplossingen naar boven, en anders kan samen klagen ook al eens opluchten. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.”

Boek snel je plaats voor de 10e editie van de RetailDetail Night en schuif mee aan de feesttafel.

Klik hier voor info en boekingen.
Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Voormalig HEMA-topman Tjeerd Jegen gaat Britse discounter B&M leiden

    De Britse non-food discounter B&M heeft Tjeerd Jegen benoemd tot CEO. De Nederlander was voorheen onder meer topman bij HEMA en Takko Fashion.

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Action nadert de kaap van 3000 winkels

    Action heeft opnieuw een sterk kwartaal achter de rug en verwacht in het tweede kwartaal de mijlpaal van 3000 winkels te bereiken. Vorige maand ging de discounter onder grote belangstelling van start in Zwitserland.

  • icon
    Algemeen14 mei, 2025
    Waarom ex-Blokkerman Witteveen vol inzet op groeiparel Miniso

    Na het faillissement van Mirage Retail Group en Blokker bijt Michiel Witteveen, voormalig eigenaar van het concern, zich vast in de Chinese "Hema-concurrent" Miniso. Ondanks juridische obstakels heeft hij ambitieuze uitbreidingsplannen voor de keten in Nederland.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN